form paris to berlin : 140429

From Paris to Berlin
And every disco I get in
My heart is pumping for love
Pumping for love
'Cause when I'm thinking of you
And all the things we could do
My heart is pumping for love
You left me longing for you



Lagom tills att solen gick i moln och de kallare vindarna har dragit in landade dessa fin fina bikinitrosor i lådan.
Köpte dem av Anna som hade haffat för stor storlek, perfekt på mig.
Hög midja måste vara ett geni som kom på.
Mest galet snyggt men också hemskt bekvämt.

Innan Berlin hade jag som sagt en skön känsla på jobbet och jag kände bara hur roligt allt var.
Lite dalade det förra veckan, men mest berodde det på andra omständigheter än jobbet sig själv.
Denna vecka har återstartat i en form av glädje öve mitt yrkesval.
Och en sjuk nervositet över det.
Idag hade jag min första "egna" aorta sen inskolningen.
(Aortan är den stora kroppspulsådern och man kan ha ett aneurysm på den som måste åtgärdas vid viss storlek annars finns risk för att den ska "spricka". Blir det akut aortaoperation ja då har den börjat läcka eller "spruckit").
Jag var mån om att verkligen få stanna på den salen och INTE bli flyttad vilket kan hända under dagarna. Jag kände att nu jädrar ska jag ha den här så jag i alla fall har haft EN planerad aorta inför kvällar och helger då de kan komma på två hjul och är på väg att rupturera. 
Under inskolningen när jag hade en planerad, så fick vi snabbt byta ut den, mot en akut på två hjul.
Vad hände då idag?
Jo precis påväg att söva och hade precis förberett ALLT annat (det tar sin tid vill jag lova).
"Nä vänta med att söva, en akut är på väg in"
Näe tänkte jag, inte igen, jag bara måste få ha en "lugn" planerad en gång.
Som tur var fanns en sal över med personal så den akuta kunde gå där och vi kunde fortsätta med vår.
Jag hann inte göra klart den innan det var dags att gå hem, men jag fick i alla fall starta igång.
Skönt.
För på torsdag har jag av misstag lagt mig på en jourtur jag som ny kanske inte ska gå riktigt än.
Ehhh, ja det blir spännande att se om jag lyckas rodda den dagen i hamn.
Så denna vecka är lite nervös.

Mer som hänt sedan Berlin är att jag är kanske påväg att byta gym.
Det har öppnat ett gym typ tre minuters promenad från oss och bara det är ju en anledning till att byta.
Jag har en månads provträning på det gymmet så får vi se.
Detta gym är mycket mindre än mitt nuvarande, men nytt fräscht och med lite olika roliga highintesiv pass. De kör pass med sandsäck, kettlebell, TRX, medicinboll och annat skoj som jag älskar.
Hög intensivt och kort!
Alla former av koordninations pass slopar jag, och här har de knappt några.
Storleken på gymet är bara en vanesak.
Där jag är nu är det högt i tak, stora ytor och mycket ljusinsläpp MEN mycket mycket mer folk också.
Känslan av att traska dit och sen lika kort hem, GULD!

I övrigt är jag lite konfunderad.
Vet inte om det är våren, pollen eller något annat som spökar.

I´m slowly drifting away
Wave after wave
I´m slowly drifting
And it´s feels like I´m drowning
Pulling against the stream

I wish I could make it easy
Easy to love me, love me
But still I reach, to find a way
I´m stuck here between
I´m looking for the right words to say


e.


Why does it feels so good, so good to be bad?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar