att hitta musik : 140105


Igår hörde jag en låt i hockeypausen under JVM semin.
En låt jag mycket väl vet vilken den är.
Kunde för mitt liv varken komma på titel eller artist.
Textgoogla brukar funka. När låten har lyrics.
Den här låten är instrumentell och bara massa trummor.
Åh så frustrerande. Detta var runt fem tiden på eftermiddagen.
Vid 2 inatt hittade jag ÄNTLIGEN låten.


Denna låt gjorde att jag hittade en en hög gamla godingar.
Jag tänker alltid att eurotechno ala 1993 är låtar jag verkligen älskar från den tiden.
Jag drömmer om en klubb som bara spelar den gamla 90 tals musiken.
Jag har letat med lykta i Sthlm och hittat delar av det jag söker men inte alls det jag på riktigt vill ha.
Igår när jag letade igenom det tidiga 2000 talet ungefär fram till 2005 insåg jag att tiden sprungit iväg.
Jag skulle inte vilja ha ett ställe med 90 tals musik.
Jag vill ha ett ställe med delvis 90 tals musik men FRAMFÖRALLT tidigt 2000 tal.
Jag hittade en lista på toppplaceringar under 2005 och tog fram låtarna, alltså 2005 levererade!


Så behöver ni en dj med inspo 1993-2005?
DJ Erika är då er att spela sådan klubbmusik.
På riktigt!
Vem vill inte dansa till Tiga, Safri Duo, 50 cent, Ferry Corsten, Rihanna, Tenacious D, Lasgo, The Black Eyed Peas och Nelly?

Här bygger jag sakta med säkert en liten bank av det tidiga 2000 talet, ta del av den vettja:


e.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar