armhävningar : 131204


Idag var mina armhävningar riktiga killers alltså.
Jag gjorde dem dock på knäna och nuddade nästan näsan i backen.
Jag har haft två mål denna höst:
Att bli jävligt mycket bättre på armhävningar 
Att kunna stå i plankan
Enkla mål kan tyckas.
För mig har dessa två varit mina akilles hälar hur länge som helst.
Båda kräver ganska mycket teknik, särskilt armhävningar.

Jag som är rätt tung får det dessutom tuffare med sådana övningar där hela kroppen ska bäras upp.
Sakta men säkert har jag blivit bättre på båda.
Armhävningar varierar jag fötter och knän på.
Vissa dagar är jag helt enkelt inte nog stark för fötterna och gör hellre BRA tekniska armhävningar på knäna än slarviga på fötterna.
Idag gjort jag just sjukt bra tekniska och starka på knäna.
Tänkte att en lite bild skulle passa och snyggast är ju på fötterna.
Men seg i musklerna efter dagens pass samt på fötterna blev de inte optimala.
Plus att man måste "stanna" till när bilden ska tas, då orkar jag inte allra längst ner.
Men jag bjuder på det för jag var så nöjd med dagens arbete på gymmet idag ändå!

Plankan har jag snabbare steppat upp till fötterna på.
Det gick inte förr.
Det gick verkligen INTE.
Nu står jag på fötterna. Stadigt och spänner allt jag har.
Jag brukar köra tabata även på det 20 sek x 8 ggr.
Nöjd!


Någon centimeter till gick, men inte för att stanna och ta bilden.
Haha!



Har ni sett!
Jag är redo!
Min nya skylt och mina träningsskor ska få byta plats och vara mina jobbskor numer.
Har införskaffat nya Nike att träna i.
Jag kan inte tro att det är sant.
Att det står Erika Anestesisjuksköterska.
Ja det är väl nu när jag börjar som man kommer på mig, att jag fick min legitimation i ett Corn Flakes paket.


e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar