träningen utanpå : 131118


För att träna krävs egentligen ingenting mer än vilja.
Hur man tränar spelar heller ingen roll.
Alla tränar olika.
Det gäller bara att hitta sitt sätt.
Det viktiga är att det resulterar i endorfiner och tillfredsställelse.

För mig gäller alla vägar som inte gör för ont i mina knän.
Springa är egentligen uteslutet.
Men jag gör det ändå ibland bara för att det är så nedrans skönt.
Intervaller med löpning uppblandat med annat går bra.
I alla fall under träningen, sen får jag alltid lite ont efter.
(Jag har röntgats och jag ska troligen börja med sjukgymnastik för det nu).

Hur som helst.
Inget krävs men för mig är sköna och BRA träningskläder viktigt.
Märktes tydligt igår när jag fick på mig ett par förstora tights som hasade ner efter 200 m på löpbandet. Sjukt frustrerande. 
Jag har inte använt brallorna sen jag började på ambulansen i våras.
Sedan går det inte att undgå att om de är snygga gör träningen mycket roligare.
Inte för att jag vill visa upp mig, kanske omedvetet, men för att jag blir glad när jag ser en färgglad svettig prick i spegeln!

Så tänkte tipsa/visa lite av det jag är nöjd med i träningsgarderoben.


Jag har ganska stor byst och nästan viktigast är en bra sporttopp, annars går det inte.
De flyger åt alla håll och man blir tokig.
Nikes färgglada DriFit toppar har passat mig ypperligt.
Har dock märkt nu att jag kan gå ner en storlek för att verkligen sätta dem på plats.
Jag har bara inte trott jag kan ta en mindre storlek, men krånglar man tillräckligt får man på sig den och då sitter den!
Så tänk på det, försök ta en storlek mindre än du tror.
Det jag gjorde jag nu på min senaste svarta från New Body.
Den är grym!


Seansteinköpet fick blir tre toppar från Nike genom Sportamore.
Nike är ganska dyrt och jag gillar inte att lägga multum på träningstoppar.
Men Sportmore har riktigt bra priser, så tre DriFit linnen för 500 lappen var inte illa!
Det röda här är helt underbart!
Känns som man är naken, extra bra andning eftersom små hål löper längs ryggraden.
JAg tycker det är viktigt med träningskläder som sitter på plats och ANDAS.


Så kan det se ut på.
De tre linnena är de tre senaste.
De blåspräckliga byxorna har jag fått mycket positiva kommentarer för.
Supersköna och snygga, hittade jag i somras på rea, på Gina T av alla ställen.


Sen har vi de sämre köpen.
Det är med att beställa är inte alltid toppen.
Dessa tights från Adidas är snygga med stortext längs ena benet, men vilket jävla material.
Bomull som tappar formen på tre sekunder.
Men, de är riktigt sköna att fisa runt i hemma så de fick blir kvar i garderoben i alla fall.


På fötterna kör jag Lunarlon från Nike.
Funkar på löpbandet såväl som på pass.
Lätta men inte sådär übertunna som många träningsskor är idag, vilket inte passar mina fötter alls.



Spinning är den del av träningen som jag aldrig slutar med.
I år köpte jag äntligen nya spinningskor.
Ett par från Scott.
Spinnar du mycket så satsa på ett par bra spinningskor.
Jag minns när jag köpte första paret och körde första passet med spinningskor.
Som natt och dag mot att ha gympapjucks på sig.
Du får en helt annan styrka i dragläget och kan ta i mycket mer.

Så nu tänkte jag dra iväg på ett lunchpass spinning,
kör hårt ni som också tränar idag!

(för kännedom: jag har inte skrivit om något märke för att jag får något av dem, jag har bara velat tipsa om BRA grejer till de som är intresserade.)


e.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar