tänd ett ljus : 131114


Idag är det grått.
Riktigt novembergrått.
Jag har pratat om att göra det mysigt hemma förut.
Jag trycker på det igen.
Som idag.
Jag är ledig och P är hemma och är sjuk.
Idag tände vi alla ljus.
Kokade varmchoklad och åt ostmacka.
Det räcker med något litet ljus på köksbordet om du bara äter frukost inför jobbet/skolan.
Det gör så mycket.

Några av våra detaljer:


Sen är det ingen tillfällighet att jag pysslar mer hemma nu.
Det faller sig naturligt nästan varje höst.
Jag gillar att kura och bona.
Jag blir en riktig hemmakatt.
Till det nya vardagsrummet gjorde jag en egen lykta.
Eftersom silver kan bli lite kallt och guld inte är min grej är glas och koppar material jag gärna blandar in tillsammans med silver.
Koppar ger värme och genom glas syns den varma lågan.
Helt sonika tog jag ett av mina ojämna glas och sprayade insidan med kopparspray som vi hade kvar från ett tidigare projekt.



Jäkligt nöjd faktiskt.
Så enkelt och effektfullt.
Idag tog jag en sväng på gengåvan och sprang på en kopparbricka.
Inte helt olycklig blev jag då.

(återigen har blogger fuckat med ljusheten i denna bild)

Å just det. Där ser ni några av kuddarna.
En är i koppar.
Jag är kär i den. Ligger och klappar lite på den om kvällen.
Tror faktiskt den tycker om mig med.

Ljusen brinner fortfarande och det är dags för lunch.


e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar