selfie : 131113


Otalet självporträtt har jag tagit.
Ovan är bara ett axplock av senaste tiden.
Då har jag inte inkluderat de jag tar med min mobil.
De som instagrammas.
Mina selfies.

Jag känner mitt ansikte.
Hur jag ska vinkla.
Hur jag ska dra på munnen.
Ögonbrynet som lyfter sig.
Omedvetet.
Det är det enda jag inte har kontroll på.
Det lever sitt eget liv.

Jag gillar självporträtt.
I de flesta former.
Platta rakt på ger sin sak.
Livfulla och knäppa ger sin.

Ja självporträtt är mitt favorit motiv tror jag.
Inte bara mina.
Inte för att jag själv måste synas.
Utan för att det är modellen jag kan bäst.
Det är med henne jag kan prova och spela ut.
Det är med henne jag vet hur det blir.

Sen tycker jag om uttrycket.
Självporträtt foto och bild.
Det är något utlämnande med det.

Ikväll sändes Alla är fotografer på detta tema.
Jag fick inspiration att göra andra självporträtt än de ni senaste tiden fått se.
Jag tog bort det jag inte har kontroll på, ögonbrynen, och sen gick jag lös en stund.





e.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar