för ett år sedan : 131109


Idag är det anatomi/fysiologitentan på anestesiutbildningen i Örebro.

Åh fy i hela helvetet vad nervös jag var för ett år sedan.
Exakt ett år sedan.

Jag hade fått höra att det här var den största och VÄRSTA tentan under utbildningen.
Jag gav allt och lite till, jag skulle fan i mig klara den.
Ja det skulle jag.
Fast jag tvivlade, oj oj.
Det här var en helt annan nivå än anatomin/fysiologin under grundutbildningen.
Jag vet att vänner/familj trodde på mig och trodde jag sjåpade mig när jag sa att att det kommer inte gå.
Det gjorde jag verkligen inte.
Jag tvivlade på riktigt.
Jag gav allt.
Nötte och nötte.
P var ett fantastiskt stöd som lät mig skita i hus och hem och bara fokusera.
Jag har aldrig skitit i min kropp så totalt och bara fokuserat.

Så kom dagen D.
Tre veckor av väntan till svaret.
Men nu var det ÖVER.
Nu skulle allt bara bli lättare.
HA!
Vilket skämt.
Det här var en av de större tentorna.
Men inte den största.
Inte den värsta.
Det var nu det började.
Och vi trodde att nu skulle det lugna sig lite, nu skulle jag hinna med mig själv.
Oh no.
Det var starten av hur vansinnig den där terminen skulle bli.

Tre veckor gick och mina vänner/familj hade rätt om mig.
Jag klarade mig.

Än idag kan jag för mitt liv inte förstå att jag inte fick en enda omtenta under utbildningen.
Inte ens när den VÄRSTA tentan väl kom.



Jag har svårt att förstå att jag faktiskt är ganska bra.
Att jag har läshuvud bara jag nöter.
Fast nu med två akademiska utbildningar avklarade borde jag väl förstå det kan man tycka.
Nu menar jag inte att man måste ha akademisk utbildning för att vara läshuvud.
Det blir bara lite lättare att förstå svart på vitt att jag har det när jag nu klarat av det.

Lycka till alla ni som skriver den idag!
Å hörrni, ha tentafest sen, det hade vi, en av de roligaste kvällarna förra året!


e.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar