varma vänner : 131024


Å du heliga varma pjäs.
Du har varit så efterlängtad.
Så nu är den här.
S P I S E N

Den har är rostfri 
(opraktiskt men kåpan och kyl/frys är det så passar liksom bättre)
Den har induktion
(snabb som tusan!)
.....och den har
VARMLUFT!

Ja jag blev liksom tvungen att baka idag.
Jag är gladare i att baka än äta det.
Dessutom planerade jag göra en mjölkigkaka som P således tyvärr inte skulle kunna smaka.
Så jag bjöd in Elin på kaffe och kaka!



En rätt enkel kaka, som var nedrans god.
Gjord på från detta recept:

När jag bakat färdigt enligt receptet la jag även till:
Slängde in den i ugnen ca 5 min när marängen låg på då den kändes lite väl lös.
Jag satte på varmluft med grill 160-170 grader.
Perfekt!



Som tack för att jag hjälpt Elin tidigare fick jag detta.
Åh!
Som en redig hemmafru säger:
"Det är ju alldeles fööör myyyycket!"
Det tyckte jag iofs att det var, men väldigt trevliga saker att få!

Så idag har jag umgåtts med två varma vänner.

Åh SPIS nu ska här bakas och lagas.
SPIS+ME= BFF


e.

2 kommentarer:

  1. Åh vad spännande att du gjorde kakan.. Kul att den blev god! Spisen ser ju förträfflig ut, använd den till att laga kakan på framsidan av tidningen vettja.. Då vill jag komma & smaka!! ;)

    SvaraRadera