ta hand om kroppen och förebygg : 131029



Det var tänkt att ett fint inlägg om vår sköna Sthlms vistelse skulle komma här.
Jag hade jobbat natt, åkte hem vid 9 på morgonen, lagom mör i kolan packde vi och åkte.
Kameran var med. Batteriet låg på laddning.
Hemma.
Jag skyller på nattsuddarhjärnan.

Jag tänkte istället ta lite bilder på diverse shopping, fylla ut med instabilder och tipsa om lite mysiga hak i Sthlm istället. Dels för att kompensera. Dels för att tipsa er som vill veta lite.
Dels för att pränta ner en minnesvärd helg.
Bloggen är ju ändå i grunden till syfte att se tillbaka i och minnas.
Som min dagbok.








Nu till gårdagen.
Då min vän Alex som har börjat sälja Mary Kay produkter hade sin första hudvårdkurs med mig och tre vänner.
Givetvis sålde hon produkter också.

Jag såg det som ett kul tillfälle att få fiffa lite tilltugg och dricka lite bubbel och ha en nice kväll med lite bra folk.
Det fick vi!
Jag blev också ruinerad av Mary Kay då det v ar helt fantastiska produkter!
Jag har ALDRIG satsat på en hel serie.
Förr var det tvål och vatten som gällde för att ta bort smink, återfuktade väl med det som fanns i hudlotion väg.
Sedan insåg jag vilken torris jag är på kroppen och fastande för Body Shops bodybutter och tyckte att väl att det räckte. Efter det har ansiktet faktiskt fått egen kräm, inget fancy at all, bara eget för ansiktet.
På senare år har jag sett det som en allt större lyx att faktiskt tvätta sig och smörja sig med BRA saker.
Har köpt lite dittan  och dattan.
Bäst är om man håller sig till ett märke, det vet jag ju.
Så nu var det helt enkelt dags.
När jag nu närmar mig "di tretti" som mor säger är det kanske det är dags.
Jag har ganska bra hy, inga rynkor eller dylikt.
Alltid varit len med en och annan blemma emellan åt av olika orsaker.
Normal till torr hy.

Jag känner att även om det ser bra ut nu, vem säger att det gör det sen?
Jag tränar för att förebygga skador, varför inte smörja för att förebygga?
Jag menar ryggskador inom vården kommer oftast efter ett antal år, när det är försent eller svårt att göra rätt.
Det är därför jag tränar och försöker lyfta rätt.
Så borde jag inte då ta hand om det största organet lite bättre också, innan det blir svårt att förbättra?
Huden.
Så vi börjar med att satsa på ansiktet! 


Vad bjöd jag på då?

Cava
En mustig kladdkaka med hallontopping
Homemade Sushi
Sötsalta valnötter
Parmachips

och lite "vanliga" chips!

Slick smack mätt sprätt!



e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar