att göra ingenting : 131018


Det sista jag vill är att jag i min blogg ska framhäva mitt liv som skimrande och glittrande.
Det tror jag inte att jag gör heller.
Visst ALLT skriver jag inte.
Mycket för att jag inte kan.
För sekretess, för hänsyn och respekt.

Hur som helst.
Igår skrev jag om träning och allt det där.
Idag är det tvärt om.
Jag orkar inte ett KNOP.
Jag fick sova från ca kl 2 inatt på station.
Sömnen är sådär i jourrummen men ändå.
Försökte sova lite längre med tanke på kommande natt.
Vid 10 var jag hemma.
Inte trött för att sova, men ingen ork alls.

Så idag har dagen gått till ingenting och bara laddat upp för nästa nattpass.
Helt okej.
Ville mest dela med mig av det.
Kanske hjälper det någon att slippa känna pressen på att ALLTID fixa, dona eller synas.

Jag är en prestationsmänniska med höga krav på mig själv.
Efter snart 30 år har jag NÄSTAN lärt mig att det är okej med sådana här dagar.
Med nästan menar jag att jag får säga åt mig själv att det är okej.
Jag är även livsnjutare.
För mig handlar livet om njutning.
Så den sidan får ta över prestationssida idag.
När man väl kommit till ro med att göra ingenting är det jäkligt skönt.

För att förstärka den icke skimrande bloggen har ni mig en dag som denna:
Nattbakis resultat:
ostyrigthår
gammalt smink under ögat som jag inte orkar tvätta bort än
nariga läppar
påsar under ögonen
dassig hud
skelande ögon (du ser syrran jag har det med när jag är trött)

För övrigt angående träningen igår.
Jag sprang 400m intervaller (det är knappt att mina knän orkar men jag skiter i det)
Under intervallerna insåg jag att FY I HELVETE VAD JOBBIGT och tänkte:
Där fick jag för att jag sa att man ska träna för att njuta och det just nu är kul!
Jag fortsatte ändå för jag tänkte att det hade med den gruvliga träningsverken att göra, att det snart skulle mjuka till sig.
Tills jag insåg att jag hade fel mätning på när jag sprang.
Så 400 m var kanske 600 m, och det känns låååångt när man förväntar sig snabba 400.
Sen gick det mycket bättre igen.


Tittade på Hela Sverige Bakar förut, och blev givetvis tok sugen.
Fann mjölkchoklad med lakrits och havssalt i kylen.
Tråkigt.

Det programmet är för övrigt one of my favs...
.. längtar efter att få baka. Ska bara köpa en ny ugn.
Den gick sönder för 1,5 år sedan.
Dags?
Jag har inte alltid så bråttom som man kan tro.
Snabbvärmen funkar, så vi håller oss över ytan liksom.


e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar