en bra start : 131022


Startade morgonen med ett pass tabata.
Som var sjukt tufft för mina knän denna dag.
Mitt stora problemområde är mina knän.
Röntgen visar inget men de smärtar som knivar ibland alltså.
Som att det sitter något hårt i vägen och skaver.
Skomakarensbarn kan man kalla mig efter antal år på Ortopeden.


Ida var dagens träningssällis och vi lyxade med bastu och en långfrukost på Egg&Bacon.


Ja jag behöver inte äta förrän ikväll kan man säga.


Det bästa efter denna start på dagen är att jag känner mig fräsch och skarp i hjärnan.
Det nästbästa är regnet idag.
Jag gillar även den delen av hösten.
Att FÅ stanna inne utan dåligt samvete.
Annars är jag som många andra en som får dåligt samvete av att vilja vara inne när solen skiner.
Varför då egentligen?
Jag skulle vilja vara lite mer som P, han skiter i vädret och gör det han vill.
Det är sunt!


Sugna på middagstips?
Igår gjorde jag mat på det vi hade hemma, bortsett från potatisen.
Köttfärslimpa inlindad i bacon med en svampsås till!
Gör köttfärslimpa på vanligt eller ovanligtvis och linda in i bacon.
Som vanligt med mina såser kastar jag i vad som faller mig in, denna blev en salig röra av:
Champinjoner som höll på att skrumpna bort i kylen
Förra årets skörd trattisar
Sojagrädde
En skvätt viltfond
En näve dragon
Två skvättar kikkomansoja
En klick honung
En sked rårörda lingon
En dutt blandad peppar
Typ.

Till det sallad och ugnsrostad mandelpotatis.



e.

1 kommentar:

  1. Men hej blekfisen! Om jag ska vara så här mörk så får jag nog piffa till det där facet med lite mer färg.. :p Trevligt & svettigt var det iaf!!

    SvaraRadera