påskharens tid : 130402

Mina skruttor fick ägg med kläder (!) i av mosterharen.
De får så jädrans med godis så tyckte det var ett bra alternativ.
Det tyckte faktiskt de med.
Så länge man väljer fräna kläder går allt hem.
Speciellt sexåringen vill ha fräna mosteroutfits tror jag.

Sen dansade vi hela kvällen till Sean Banan.
Det är liksom höjdpunkten för Agnes när moster kommer, för då dansar någon med henne.




Alla mätta och glada.
Snipp snapp så var var den påsken slut.

*

Idag var det dags att göra påskharen fin igen.
Färga den mörka vinterutväxten och göra något vårigt med håret.
När solen skiner, gruset ligger på gatorna som minne efter snön precis i tiden innan maskinen kommer och gömmer undan allt med vintern, ja då vill man liksom förnya sig.
Jag har funderat länge på vad.
Jag älskar mitt vita hår.
Jag älskar mitt korta hår, så snack om att spara ut var bara hitte på.
Men vad?

Givetvis kom bästa Linn på hur hon skulle lösa det.
Tada!
Lång luggen är nu en lugg.
En pottfrippa med snedklippt lugg.
Nu älskar jag mitt hår igen.


Den går att ha rakt fram, åt sidan, bakåt eller upp och ner. Klockrent.
Linn på Honeycut.
Hur bra får man vara?


e.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar