bomba : 130419


Helt sonika bjuder jag på en fredagsoutfit.
Jag bloggar hellre sällan med lite innehåll än ofta med massa strunt som varken du eller jag har glädje av.
Jag bloggar för att dela med mig eller för min egen skull att kunna minnas tillbaka.
(Jag närmar mig det eminenta trettio och man vet aldrig när demensen slår till)

Jomen visst.
En klassiker: Bombarjackan.
Som jag letat efter en.
Så var jag hos min kära kusin i helgen.
Utan att jag ens sagt att jag letat efter en säger hon:
"Vill du ha en klassisk bombarjacka?"
Ett fint arv från hennes make. Den var för stor för henne.
Så var har jag hittat grejjerna?

Jacka: Arv från mr Dahvu himself
Tröja: Stockholms Stadsmission
Brallor: DrDenim/Carlings
Pjucks: Monki
Klocka: Ur&Penn
Armband: Stockholms Stadsmission


Så hur går det för anestesisjuksköterske-Erika då?

Jo, de fyra veckorna på Operation Väst plus två studieveckor är över och måndag återgår jag till hemplaceringen på praktiken, till Operation Öst. Det känns så vansinnigt skönt.
Att komma "hem" igen.
På måndag visar det sig hur jag utvecklats under dessa veckor.
Det ska bli spännande att känna.
Nu är det bara fyra av fjorton praktikveckor kvar.
Det ger mig jäkligt snabb andningsfrekvens.
Visst jag kan fixa punkterna vi ska kunna. 
Men får jag ihop helheten?
Önskade bara att jag fick börja jobba med en gång nu när man är inne i det. 
Åtminstone till hösten när verksamheten drar upp på fullt program igen efter sommarens minskade operationsprogram.
Som det ser ut nu kommer jag köra tuuuttuuuutbil i sommar, som om det inte räckte med nya grejer liksom. Fast det ska bli sjukt intressant att prova det!

Hörrni, ni som nu finns kvar och följer mitt sporadiska bloggande,
Trävliiii Häälg!


e.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar