smokey blue eye : 130322




När man alltid jobbar i pyjamas är det otroligt kuligt och skönt att få klä sig som man själv vill de lediga dagarna. Numer arbetar jag i grön pyjamas OCH dessutom i mössa OCH munskydd.
Det vill säga att håret är katastrof 90% av veckans dagar och sminket håller typ en kvart.
Så idag efter min simtur med Sara gick jag all in.
Smokey Blue Eye och Curly Sue.
Ja så här ett par veckor innan klipptid är håret katastrof med eller utan jobbmössan så det bästa är att locka det och rufsa till det.
Det tar faktiskt inte mycket längre tid än att tvätta och blåsa det törrt.

Att sota i blått är underskattat.
Speciellt till blå och gröna ögon.
Jag har en salig röra av ögonskuggor från billighets varianter från H&M till finare ting www-shoppat från London.
Oavsett så ta det du gillar och grunda ALLTID med det bästa som finns
Two Faced ögonskuggeprimer, har man den sitter allt som berget under dagen.
När jag skuggar blått har jag även en blå kajal, i detta fall från IsaDora, sotar jag svart kör jag uteslutet H&Ms svarta kajal, den är sjukt bra i kombo men mina olika svarta skuggor från allt från H&M till Make Up Store.

Som ni ser är det kul med det blåa då det i vissa ljus ser ganska mörkt ut och i andra relativt ljust.
Så gör er fredags fina i blått som inte alltid måste vara lika med blåtira ala åttiotalet!



e.

2 kommentarer:

  1. Grymt snyggt. Älskar både håret och sminket och jeansjackan. Vill ha! Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Superfint! Du är himla duktig med sminkeriet! Jag har så jäkla mycket smink som bara ligger och skräpar, får ju så mycket. Vill du ha lite?
    PÖSS!

    SvaraRadera