130107: kickstart.


Som kickstart på året började det med en tenta den andra januari (den mest värdelösa tentan på hela utbildningen) och fortsätter nu med den största och viktigaste tentan under hela utbildningen den fjortonde januari.
Inför den största tentan har vi minst med tid att förbereda oss, det känns ju himla bra.
Det är också den tentan man verkligen VILL kunna eftersom den handlar om allt det vi kommer göra och framför allt om alla de läkemedel vi ska kunna när vi är färdiga. Som anestesisjuksköterska handskas du med många mycket potenta, narkotikaklassade och farliga läkemedel så det gäller att den som handhar dom vet vad de sysslar med.
Det är farligt intressant och jag skulle kunna sitta och läsa i evigheter. Tyvärr har jag inga evigheter på mig. Just nu känns det som jag skulle behöva en evighet för även om det är intressant så är det mycket komplicerat, invecklat och svårt. Men jag har denna vecka på mig (minus en och en halvdag) och jag får satsa för full karriär mot att fixa detta för att sedan ta en eventuell omtenta.

För att fira denna kickstart på året kommer jag att belöna mig själv med en alldeles ypperlig kickstart. Något att se fram emot!
En liten weekend i Stockholm hos min kära kusin i förhoppningsvis samma anda som sommaren föll ut. En redig kalashelg helt enkelt!

Banne mej nu kör vi!



(å precis i skrivande stund damp Femtio nyanser av frihet ner i brevlådan som en retning i tentaläsandet).

e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar