doft av gran, glögg och kanel : 121122


Vardagslivet är i regel inrutat.
Just nu är det extremt med att få ihop plugg, jobb och en gnutta privatliv.
Som ni förstått går det mesta till skola och jobb.

Jag har skrivit tidigare om hur lite ledig jag är.
Sist var efter tentan då jag gav mig själv en HEL helg att bara vara jag.

Nu har jag kikat över progammet och nästa HEL lediga dag är
JULAFTON!
Kan tyckas långt dit, men jag över överlycklig!
Det innebär att jag är ledig från jobbet!
Hopp och skutt!

Vi avslutar med en tenta inför jul 20 dec och går på efter jul med tenta den 2 jan.
Jobbigt för oss, enkelt för lärarna då de gjort det till en hemtenta = de behöver INTE vara på plats.
Den 4 jan ska även ett stort arbete lämnas in.
Som ni då förstår dör julledigheten lite.

Då gäller det att verkligen vara ledig när man är det!
Så givetvis julafton men jag ska slå på stort och vara ledig juldagen också! (kanske inte heeela men nästan) för jag tror minsann jag och P har skapat en ny tradition!
Juldagskalas!
Inte det man hade förr med förfest, knö i köer så långa att polisen får köra in sin bil i mitten för att OM man kommer in på krogen trängas ännu mer.
Nä HEMMAJULFEST!
Det hade vi förra året med massa gott, live musik och lekar.
Detta tror jag vi fortsätter med!

När tom min syster BER om att vi ska ha det igen, ja då måste jag ju!
Så kan syskonbarnen busa med mormor och morfar på juldagen och om vi tänker ett steg till, om hundra år om jag och P får någon liten person själva, ja då kan ju de vara med sina kusiner de med!

Allt kirrat och klart för en ny tradition!

Plötsligt förstod jag att julen är nära och jag började längta!
(har liksom inte hunnit med)
Jag är ju juljunkie DELUXE.
Vi får se hur det blir i år när tid och pengar tryter.

Så här såg det hur förra året i Vita Huset:



Juldagsfesten:


Jag har faktiskt slagit på stort och beställt en klänning till jul/nyår.
Som en liten present till mig själv.
En klapp på axeln att jag är rätt grym.
Det stod mellan två svarta paljett baserade klänningar.
En lång och en kort.
De flesta jag frågade sa den långa.
Innerst inne kände jag att den korta har jag nog mer användning för... så sa P att han tyckte den var finast så då fick det bli så.


Passar den inte kan jag alltid skicka tillbaka och beställa den långa, jag gillade båda!

Ingen stämning?
Sätt på:


e.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar