Att bromsa in och tagga ner : 121211

Klarar man sig på CSN igen?
En termin?
Jag tror det är det enda rätta för min kropp, vårt förhållande, min kvalitet på kommande praktik och för framtiden.

Den här terminen har gått, i 230 km/h. Det har gått med hjärtklappning och allmänt sympatikus påslag.

Två nära personer har varit i väggen. De två personerna har levt med mig. Båda dessa har sett tendenser mot väggen i mitt beteende. För flera år sedan. Redan då sa de att jag kommer barka in i den. Det har hjälpt mig att de sagt så. Det sitter liksom präntat på trumhinnan och så fort det börjar susa för mycket i mina öron (vilket det gör när jag är stressad) ja då studsar de där orden ut från trumhinnan och gör sig påminda. Det har lärt mig att bromsa innan väggen.

Det är precis vad jag tänker göra nästa termin. Bromsa och låta foten nudda lätt vid gasen.
 
På något fåfängt sätt känns det som ett misslyckande.
Som att åh jag orkade inte jobba och plugga 150% så som så många andra gjort.
Jo jag orkar nog, men sen kanske jag inte orkar något mer.
Jag gör det för att få ut det mesta av min utbildning och samtidigt hinna andas och inte köra ALLT i bott.
 
Givetvis kommer jag att jobba, men jag har inte tvånget att få ihop mina 50%, jag jobbar när jag kan helt enkelt.
 
Beslutet känns skönt men lite vemodigt.
Vemodet för att jag gillar mina kollegor på Orto så himla mycket.
 
 Kanske kan lystern komma tillbaka?
 
Hej tjänstledigt och CSN (igen)!


e.
 

2 kommentarer:

  1. Helt rätt beslut gumman, det gäller faktiskt bara en termin och det där som du läser nu är ju ändå det du vill jobba med i framtiden.. Då är det värt rätt mycket med lite snålande och CSN, kämpa på baby! Och du, du lyser faktiskt redan!! <3 Pöss

    SvaraRadera
  2. Helt rätt säger jag med!! Och jag tycker det är starkt och smart av dig, inget misslyckande. Varför ska man slösa med sin hälsa och tid för att spara pengar? Det kommande halvåret i ditt liv är väl lika värt att ta vara på som all annan tid... Puss

    SvaraRadera