lite fredags lycka :121116


Jag är en känslomänniska.

Jag behöver inte mycket för att känna på ett visst sätt.
Detta är givetvis på gott och ont.

För min del är det mest på gott eftersom jag lätt kan bli glad och lycklig igen efter att ha varit sur och arg.
Jag är ganska lätt att tillfredsställa, och då givetvis lätt att komma på köl med.

Men det ger livet charm!
Inte vill man väl gå runt och hela livet är ett rakt streck?
Jag har hellre mina ups and downs.
Så länge de inte går över styr och blir något sjukligt.
Jag menar de som är riktigt maniska går ju i personlig konkurs varje manisk period, det är inte riktigt sådan jag är hehe.

Hur som helst kände jag att ville skriva av mig den lycka jag faktiskt känt idag.
Lycka som uppkom av små ting och det är så skönt att vara en person som inte behöver guld och gröna skogar för att känna lycka.

Började fredagen med att stiga upp klocka 5 dyngtrött efter att ha jobbat nätter innan och satte mig i bilen och plockade upp Susanne för färd mot Örebro (som vanligt).
Även om jag var sjukt trött kände jag att det blir en bra fredag.
Sådär riktigt bra.

Det började med att vi hittade rätt på Örebro Sjukhus på en gång och allt gick liksom smidigt.
När föreläsningen börjar möts man av en sjukt kompetent narkosläkare.
Kompetens, respekt, ödmjukhet och pondus får mig på fall DIREKT.
(nej inte kär-på-fall utan intressant-på-fall)

En äldre man i stickad tröja med berättar röst startar föreläsningen och från första stund insåg jag,
du har så mycket kompetens att det är onödigt!

Konsten med så mycket kunskap är att kunna förmedla den om man ska vara föreläsare, och det kunde han. 
Krångliga saker om intravenösa anestesier kunde han forma så vi förstod.
Visst givetvis förstod jag inte allt, men det har mer att göra med att det är ett svårt ämne.

Vi har haft EN och samma föreläsare i nästan HELA förra kursen, en person helt tvärt emot, sjukt mycket kunskap men inte lika bra på att förmedla den.
Så det var bara så skönt att få rätsida på saker ganska direkt.

Föreläsningen behandlade även ett verkligt och intressant ämne, som även skrämmer, om sjukt potenta läkemedel jag en dag ska hantera. Själv.
Jag skulle ÖNSKA att herr föreläsare kunde vara min handledare forever! Att jag fick plocka upp honom ut fickan när det körde ihop sig.

Euforin efter denna föreläsning gav grunden till resten av dagen.
Ja jag var lycklig!
Så packade jag och Sus ihop oss för att dra hem igen.
Så kom vi på att vi skulle unna oss cheeseburgare påväg hem då båda var lite små hungriga.
Som om vi kommit på världens idé lös vi båda upp och åkte mycket förnöjda mot McDonalds.
En liten fesen cheeseburgare kan vara lyckan för en fattig student, och det var det verkligen.
Vi njöt verkligen, haha!
Att sedan p3 spelade en nittiotalslåtlista med LaBouche, Rollergirl och Etype gjorde ju inte euforin mindre.

Och nu har jag REDAN renskrivit dagens föreläsning, gick av bara farten för att det var en så bra föreläsning och han gjorde ämnet så himla kul!

Ja som sagt små saker som gör mig så förbannat glad i en härlig kombo!

Cheeseburgare + Bra föreläsning + LaBouche= BRA FREDAG!




och än är inte fredagen slut!


e.

1 kommentar:

  1. Det är med värme jag hör hur du ropar MEN Sooofieee!! åt mig:) Du är den bästa känslomänniskan! /S

    SvaraRadera