glöm aldrig : 121019

 
Anatomi/Fysiologi kursen går i ett rasande tempo.
Intressanta organ gås igenom ett efter ett annat.
Super intressant.
Om jag bara fick sitta och lyssna och låta poletterna trilla ner en efter en.
Det hinns knappt.
Samtidigt som jag ska förstå allt ska jag skriva ner allt och dessutom hinna nöta in allt inför tentan.
OMG.
 
Som min chef (som är utbildad anestesisköterska) sa när han såg mitt schema:
Ahhh där börjar anatomin... Jätteintressant men GLÖM grundutbildningen, DET HÄR blir SVÅRT.
 
Och om.
Känns som vi går in lika djupt som läkarna.
 
 
Vi får ambulansutbildningens instuderingsfrågor som lite stöd vid sidan av.
Det som dom "bara" hade som examination.
Vi har frågorna om vi "vill" inför tentan.
Jag fick min systers intensivvårdsanteckningar.
Antingen behövde inte hon skriva upp allt djupgående som sas eller så gick de inte så djupt på fysiologin.
Fast de måste de väl ha gjort?!
 
 
Ja jag vet inte.
Jag vet bara att detta är något att bita i.
 
Återigen sitter jag och facineras av den fantastiska manick kroppen ÄR!
(fast måste den ta så krångliga vägar ibland?)
Samtidigt tycker jag synd om alla som inte läser någon anatomi och fysiolgi i sina liv.
Det är så jäkla häftigt att veta hur vi fungerar.
Borde inte det ligga i alla människors intresse??
 
Det borde vara del i grundskolan banne mej ;)
 
 
 
En helt annan sak vi aldrig får glömma är att alla är olika men av samma värde.
Missa inte Jonas Gardells nya mini serie.
Sjukt bra, berörande och påminnelse om historien.
Då när vi inte visste lika mycket.
 
 
Tack Gardell, du levererar, som vanligt.
 
We are beautiful like diamonds in the sky.
 
 
 
 
e.
 
 
psssst nu har det kommit:
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar