i verkligheten : 120919


En vecka hade vi i skolan innan vi skulle ut i verkligheten.

Vi har nu två dagar i veckan i tre veckor fältstudier.
Två dagar på uppvakning, anestesi och operation.

Jag har gjort uppvakning och anestesi.
Givetvis är anestesin det roligaste, annars skulle jag inte utbilda mig till det.

Jag har bakom mitt munskydd fånlett för att det är så in i nordens intressant!!

Jag fattar ju härta (häften på värmländska) än så länge, och inte så konstigt då vi knappt lärt oss något teoretiskt än.
Men OJ vad jag har lärt mig på dessa dagar.

Jag har hårt och bestämt fört in larynxmaskar, provat friluftväg, övervakat och fört anestesijournal, sett patienter dippa lite vääääl i blodtryck och åtgärdat det, sett patienter som tål hästdoser trots att de är små och gamla och reagerar när opstart sker och snittet ska läggas, varit med och sett en liv komma till världen i ett kejsarnsnitt, blivit facinerad ÄN en gång av hur fan det är möjligt att operera via bildskärm.

Jag har nu två dagar kvar att gå med op.sköterska, blir ju inte lika sköj som anestesi men bra och intressant att få se deras sida av operationsbordet!


Yeayyy!



e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar