twenties : 120923


Sätt på denna playlist och få in rätta känslan.



Helt underbart att ÄNTLIGEN få prova tjugotalsoutfit och gå på dekadent tjugotalskalas!

Anna med två vänner fyllde 25 år och bjöd på jättebaluns igår, alla var så himla fina och så även jag och P, se bra:


Hår:
Vågorna i håret (typiskt tjugotal)var inte helt lätta att göra på ett spikrakt hår.
Jag ville inte locka det med locktång utan bara våga till det.
Så under arbetspasset på dagen var jag pyntad med spännen och folie, hur det såg ut kan ni se på min Instagram (erikalouisekristin).
Det gav ett tjusigt resultat!

Smink:
Sotigt och gärna inspirerat av stumfilmsskådespelare var det som gällde under tjugotalet.
Dagens sotiga ögon brukar jag göra lite mer svart i kanten av ögat men här gällde det ha det svarta mer inåt ögat för att få en "ledsnare" look. 
Läppar röda eller mörkröda/lila.
Pricken över i:et en liten mouche!

Smycken:
Pärlor, strass, långa halsband, fjädrar osv.
Jag valde strass till min stass, äkta strass ;)


Jag och min herre, golfaren!
Mina kläder:
Fransar och paljetter, givetvis!
Hans kläder:
Likt en äkta tjugotalsgolfare med keps och knästrumpor till sin träklubba!


Inget tjugotal utan fjädrar, fina påfågeln fick bjuda på tre av sina fjädrar!




Så himla tjusig kväll!
Skulle gärna levt som en rik hustru, kanske i tjugotalets Amerikat!



e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar