Rollercoaster : 120420



Vilken fredag.

The Friday Rollercoaster

Status när klockan ringde 05.32 imorse:

Jag mådde som sig bör efter att ha jobbat kväll onsdag och ett dag+kvällspass på torsdagen om man säger så.

Men så snart jag kom på att det är IDAG min chans till att få se Lady Gaga så vände det och tröttheten liksom försvann.
Jag var inte alls farligt trött och jag övertröttade på.

Kl 8.55 hade jag VETO bland kollegorna för att få bevaka biljettsläppet till Gaga.
Att det var mitt i rondjobbet med läkarna, ja det sket jag faktiskt blanka fan i, för så många gånger de där läkarna skiter blanka fan i oss.

Från flumhuvud till TOTAL LYCKA när jag och Ida fick tre biljetter till
 Queen Lady Gaga!!!!!

Woho!
Den här fredagen kan inte blir annat än bra tänkte jag.

Fokus på jobbet heeela dagen efter detta.
Jag var taggad till tändera och det fick herr doktor känna av då jag INTE gav mig vad det gällde att TJATA OCH TJATA på dem.
Inget ovanligt på mitt jobb.
Tyvärr utan större succé.
Men jag kände mig stark och jag gjorde ALLT jag kunde för att patienterna skulle få det bra.
Sen att de där läkarna som hittat sin legitimation i ett Corn Flakes paket inte kan ta NÅGRA beslut är inte min sak.

Viss frustration under dagen men dock jag var nöjd med mitt jobb.
Tills överrapporteringen.
Saker som egentligen inte var mitt fel att de blev som de blev gjorde att jag var tvungen att grina lite.
Sen vände jag grinet till lite ilska och skrev en avvikelse.
Sådäså!

Kärleksmums från våra eminenta studenter fick mig att skratta med mina kollegor innan jag stämplade ut.

Lät mig inte hinna bli trött utan riggade fotostudio hemma för att ta emot en fin gravidtjej som fyllde år och fick "I väntans tider" fotografering av sina väninnor.

Det var skönt att få jobba på lite till denna dag (faktiskt) fick annat att tänka på och en hel hög goa skratt och fin fina bilder.

Så bergodalbanan kom på rätt köl igen och en dusch senare beställde jag sushi och köpte mumsmums som jag längtat efter hela veckan och har nu fredagsmys med mig, onepicen och det digitala mörkrummet.

Här mår jag gott.
Slutet gott allting gott.



L  A  D  Y  G  A  G  A



e.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar