vinterbarn : 120217




Så snurrigt blir håret i mössa!



Älskade tulpaner som välkomnar mig hem varje dag denna vecka!






Vinterdagar med värmande sol kan vara jämförbart med tidiga sommarmornar och sena vårkvällar när det luktar varmasfalt.

Jag vågar mig bara ut på isen om någon är med mig.
LIVRÄDD för skridskor på is även om jag har ett sug efter långfärdsskridskor på blank is. 
Åh det vill jag prova.
Fast is på sjöar är läskigt.
Jag flyger upp på land så fort det knakar.
Nu skulle sett mig häromdagen då jag genade över isen (typ bara 50 meter) och jag gick själv.
Alltså mina knän skakade efter. Jag ville testa mig själv. Aldrig mer.

Idag gjorde jag min premiär på längdskidor sedan jag var typ 8-10 år.
Fick låna fina Stinas skidor och prova åka med mästarinnan som tom åkt tjejvasan (OMG!) Ida!

Dåliga spår och för varmt klädda var förutsättningarna.
Men jag gillat trots att det var trixigt.
Absolut något jag kan tänka mig igen.
Frisk luft och sol!
Det är anledningen till att jag önskar jag kunde vara en löpare också.
Att bara få ge sig UT!
Men mina knän tål inte löpning, fått för mig att längdskidor är skonsamt för knän.
Time will tell!

Nu dags för middag med Linda och gänget innan hon åker hem mot U S and A i helgen.
Har tagit semester denna kväll för att kunna vara med.
En vecka sedan hon överraskade genom dörren.
Fantastiska Linda!

e.


Notis: P har INTE en blåtira. Det är skugga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar