sista natten på månen : 120218



Återigen får jag ett tillfälle att bli nostalgisk över, och sentimental.

Ikväll är näst sista kvällen Blue Moon har öppet.
Ikväll är sista kvällen jag kan dansa där.
Absolut SISTA!

Nog för att Månen i många anseenden är som en Finlandfärja men det är verkligen det enda stället i Karlstad man kan dansa arslet av sig och komma ut därifrån svettig av dans.

Efter nästa helg finns inget sådant ställa kvar i Karlstad.
Fruktansvärt tråkigt tycker jag.

Lars Lerin i all ära.
Men var han tvungen att ta det till museum (som jag hört att det ska bli)?

Så många roliga kvällar jag har spenderat där med underbar vänner och bekantskaper.
En av de absoluta topp nätterna där  måste varit den där sommaren för 2 år sedan då det var Medelshavsvärme här hemma och det fullkomligt rann av oss men vi bara fortsatte dansa. Känslan den kvällen/natten var GRYM!

Att sedan avsluta med ett dopp rakt utanför i Klarälven var pricken över i:et.


Köttmarknad, Finlandsfärja.. säga vad man vill men det är Karlstads enda DANSställe.. (ialf för oss över 23).

Inatt ska jag dansa mattan av Månen med Ida och Ida.

Kvällen till ära kör vi rödaläppar!


e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar