turtles och tomten : 111204

Började den fullspäckade helgen redan i torsdags med julbord med jobbet på Via Appia.. satan i gatan vad sillar! Sill överallt kan man lugnt säga!

Krasslig redan innan blev jag inte piggare efter och trodde att febern var på gång nä jag bäddade ner mig i min sparkdräkt under täcke och överkast och huttrade. Jag vägrade bli sjuk, för äntligen skulle jag och tjejerna ses över en bit förlovningsushi! En tradition vi börjat med, den som förlovat sig bjuds på Happy Kitchen sushi och en mysig kväll med sina bästa väninnor!

Så denna gång var det MIN tur att få vara huvudperson nu när P friat till mig. Direkt efter det mötte jag upp min gamla vapendragare Hagman för ett par glas hemma hos mig innan vi tog oss mot stan och Ankan där P och bandet hade spelning. De har spelat förut på Ankan, INGEN rolig lokal ljudmässigt, nej, det är himla synd för de är ju grymma! SÅ himla kul att se P på scen, han blir en helt annan person. Mitt i allt, just när jag satt själv då typ alla var på toa, så pekar P på mig:
”Den här har jag skrivit till dig”


Åh! Rock ´n´ roll kärlek det!

Det blev inte särskilt mycket alkohol men ändå sent innan vi kom hem. Följande dag, lördag, var det dags för helgens stora projekt! En av bandkillarnas tjej och även min bästa väns lillasyster hade fyllt 25 och en överraskningsfest med tema superhjältar skulle anordnas.

Så projektet var utklädanden! Givetvis! ALLT eller INGET om man ska på maskerad.

Första regeln, speciellt om man är tjej: INGET SEXIGT/FÖRSÖKA VARA SNYGG

Andra regeln: INGA FÄRDIG KÖPTA KOSTMER, VÄLGJORDA HEMMABYGGEN SKA DET VARA FÖR ATT ENS FÅ TÄVLA!

Jag är faktiskt grym på att klä ut mig, och andra.


I mitt CV kan vi hitta Plockepinn och Super Mario Bros bland annat. Denna gången var ju temat SuperHjältar… hmmm.. kan bli tråkigt tänkte jag, alla är lika liksom.

Då kommer tredje regeln: KLURA KLURA KLURA OCH HITTA NÅGOT SOM INGEN ANNAN ÄR!!!!!

Det kan du förstås aldrig veta, men känsla för det. Som när jag var Supermario med Linda, temat var kändisar… och alla tänkte film/tv/musik… men inte vi! Supermario hade varit med givet på en fest som igår med Superhjältar, och det fanns ett par Supermarios där igår. Lite surt är det för det är min och Lindas grej lite grand… tihi… vi var ju det för 4 år sedan och jag har ALDRIG sett några SÅ BRA som vi, utan att överdriva. Men jag går ALL IN!

Hur som helst, igår. Vi hade Turtles som alternativ ett tag och lämnade det ett par gånger men återgick till det då jag och P helst ville matcha, helst vara ett par kille/tjej men då fastnade vi i tråkiga vanliga Superhjältar.

Så det fick bli Donatello och Michelangelo! Med tillhörande vapen, pizzakartongen och givetvis sköldpaddeskalet. Ja ni ser själva nedan!








Så här såg jag ut efter taxifärden hem.
Taxichaffisen sa till Stålmannen "Du kan väl flyga hem?"
Och i sin taxiradio sa han att han hade träffat på Turtles och hade dom i bilen.



Puh helt slut idag. Nu ser ju på mattan. Turtlarna har gett upp!
 Men schemat var inte avprickat, mamma fyller år i december och vi firade henne idag med lite lutfisk och en digital ram!



Å Aggan sötgröten fick låna Matildas klubba... LYCKA!

Men NU, nu är det myskväll HEMMA!



e.

2 kommentarer:

  1. Åh vilken rolig helhelg!! Ni var ju grymt snygga som Turtels, det var ju lite svårt att se på plats dock.. Men det verka lyckat iaf och Varmt där inne!! Varför pizzakartongen..? Haha

    Jag vill också gå på maskerad och tänka ut massa kostymer med DIG! ;)
    PÖSS

    SvaraRadera
  2. Turtles äter PIZZA DUUUUDE! Speciellt Michelangelo ;) kul att ni kom förbi som den RIKTIGA hjältar ni är!

    SvaraRadera