hemmakatten : 111208


Alltså det här med jul.
Jag älskert verkligen. Alla dofter och alla ljus.
Att adventsklendern dessutom är en riktig hit i år är ju bara för bra.
Nu saknas bara snön!!!!!

Idag boostade jag lite till.
Julmusik från morgon till kväll.
Hämtade lite gransris, köpte nejlikor och apelsiner.
Nu finns julens ALLA dofter i mitt hem.







P tycker nog att det är lite mysigt ändå, även om han snart stryper mig med sladden till julmusiken.
Dock har jag två saffranslängder fyllda med mandel och marsipan i ugnen, så det ska nog få honom på andra tankar.

Jag har blivit en sådan hemmakatt.
Jag njuter varje ledig morgon av att vakna HEMMA.
Tokälskar vårat hem, trots att inte allt är klart med det.
Men jag älsker det och längtar hela tiden hem när jag inte är hemma.
Skrota runt och pyssla.
Till julmusik då förstås.

En sak till med julen. Kan vara ENDA anledning till att vara sugen på barn just nu.
Det garanterar mig en ledighet OCH julen är ju roligast för de små!
Annars är jag rätt trött på allt babyboomande überalles, no offence... di är gör söta.
Men så känns det och bara för att man känner så ska man ha dåligt samvete... det tycker jag är fel.
Alla som är närmare 30 är inte mitt i babyboomandet och husdillandet.

Det räcker gott för oss att välja förlovningsring.
Vi ska titta lite ikväll.


e.





1 kommentar:

  1. Hoppas verkligen inte att du känner från oss/mig att du ska ha dåligt samvete! Det är ju motsatsen faktiskt, skönt att vi inte alla gör samma saker samtidigt. Ni har väl en jäkligt skön och bra tillvaro som inte ska jämföras med någon annans... Fast jag kan förstå hur du känner, det var ju samma med mig när jag fick Alvar, helt tvartom men ändå i ofas med alla mina vänner. Och fast jag egentligen inte är det minsta bröllopssugen dras man ju ändå med när ni alla är gifta eller förlovade. Men men. Tur att man får välja själv!

    SvaraRadera