min mysse : 111219

Jag älskar mitt korta hår. Mitt vita hår.
Det ser lättskött ut och bara att kliva upp.
Många tror det.
Nä.
Mitt hår står åt alla håll utom det det ska när jag vaknar.
Vilket kräver vatten och hårfön för att få styrsel på det.

Jag saknar att sätta upp håret i en knut och gå till jobbet.
Eller att få arbeta i mössa/hatt.
För jag har ÄNTLIGEN hittat en mössa.

Jag HATAR att ha mössor på mig en hel dag.
Det kliar så förbaskat i pannan.
Jag provade keps för bad hair days.
Jag såg ut som en grabb när allt hår försvann.
De kliar också efter ett tag.
Å hatt är bara att utesluta. Jag innehar nämligen världens störtsa kvinnliga huvud.
Typ.

Men nu har jag hittat det ULTIMATA!
En turbanmössa.
Som lämnar pannan fri (där är där det alltid kliar).
Den är i tunntmaterial som andas, för jag kokar alltid bort i huvudbonader annars.
Den är snygg och lite av håret kan synas.
Den delen som oftast står minst åt fel håll.

Nu återstår bara att övertala min chef att få jobba i den.
Tveksamt.


Jag hade en stickad sådan här för några år sedan.
Den var för varm.



Efter en dålig nattssömn kunde jag ändå inte sova på morgonen.
Så jag tog och handlade allt inför julen.
Tjoff tjoff.
Det är bra att vara vaken i tid.

Hann baka lite innan jag åkte på tjejmys med julklappslotteri och peppismuffins.
Ja baket jag gjorde ja.... hm ja det blev tillslut goda saffranskolor...
... men innan de blev kolor hade jag kolasmet i hela köket som Rudolf i Sunes Jul när han gör knäck.
Ja den spisen var inte snygg.






e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar