Avalon : 111218


Äntligen.
Fick jag vara närmare henne. Inte ett samtal bort.
Som vanligt kan vi fisa tillsammans och ligga sked.
Inte samtidigt.

Vi piffade oss och delade på bubbel. Lite för mycket bubbel.
Soff la på vinyl efter vinyl.
Det är känsla det.



Så där ja. Nu blev det ju nästan jul.
Paket, klänning och fårskinn.
Hon är för jävla snygg min kusin. Kolla bara översta bilden vilket fejs.



Så tog hon mig till det omtalade Marie Leveau.
Så himla gott.
Nästa projekt i köket blir att lära sig göra rökt smör.
Smokin´!


Låter hur äckligt som helst.
Violdrink, men Soff övertalade mig och den var himla god!


De hade bara öl som inte finns på systemet.
Kul!

Sedan gick vi vidare.
Vi var redan så nära min gamla adress på Söder att jag var tvungen att gå dit!
Jag blev så nostalgisk att jag nästan börja grina.
Redan här borde vi förstått att det kanske räckte med dricka.
Jag var så upprymd.
Vi hittade en bar på min gamla gata. Där baren nu låg fanns endast en enkel maskeradbutik när jag bodde där.
En maskeradbutik jag lånade outfits till olika fotoshoots till.
Nu var den borta.
Poff!


Tokigt.


Efter detta gick vi ner mott Hornsgatan, hamnade på slutet av Bellman. Gatan jag förövrigt hade min praktik på.
Den sentimentala sidan i mig var påväg mot sitt klimax.
Där på Bellmansgatan fick vi för oss att ta en Long Island.
Den var god, men på TOK för farlig för oss.


Om lördagen tog vi en shoppingtur.
På vingliga ben. Innan vi gav upp och gjorde goronzolasås och entrecoté.

En helg jag längtat efter och vill ha snart igen. Med lite mindre Ice Tea.




Väl hemma införskaffades årets gran.
Förra året var det så nedrans kallt att granen fick en chock när den kom in i värmen.
Tokbarrade redan dag ett.
I år var det lite mildare ute och vi hade den ett par timmar i källaren innan vi tog in den i värmen.
Vi får väl se.
Jag drömde ju att vi köpte två granar, en till sovrummet och en till vardagsrummet och båda togbarrade.

Avalon.

e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar