baksidan.


Japp det här är min baksida.
Kass bild men en hint om hur körtit det är på snedden av skallen liksom.

Har två jobbnätter framför mig.
Var uppe ett tag igår men fick inte sova idag för det, känns fint med 6 timmars sömn inför första natten.
Not.

Men jag får ju ut något av denna lördag i alla fall.

Tänkte skriva lite om åldersnojja.
Vilket jag ABSOLUT inte har. Inte någonstans.
Men jag trivs inte riktigt i den här åldern.
Det förväntas att man vill vissa saker och att man ska göra vissa saker.
Jag har ju aldrig riktigt gjort som alla andra i mina val och jag kommer inte börja nu heller.
Dock känner jag en stress komma över mig när man umgås med mina andra jämnåriga som känner att de vill göra de där förväntade sakerna när man är närmare 30 än 20. 
Jag är sjukt påverkbar i den frågan och tror plötsligt att jag också vill alla de där sakerna.
Men så fort jag får tänka efter en gång till för mig själv så vill jag det inte.
Så jag är så sjukt förvirrad. För när jag blir påverkad så tror jag verkligen att jag vill de där sakerna.
Kan gå länge som jag tror det tills jag får en stund för mig själv och inser att nej jag vill inte.
Inte nu, bara för att jag är 27.
Samtidigt som det skulle vara roligt att göra alla de där sakerna tillsammans med alla andra så man kan dela allt.
Jag kommer bli lite ensam sen när jag vill det tror jag.
För då har alla andra tröttnat på det.
Så ibland får jag för mig att det kanske är lika bra att göra alla jag-är-snart-trettio sakerna nu så jag slipper bli ensam kvar.
Fast det känns ju lite som fel anledning.
Försöker lyssna på bara mig själv.
Det är dock inte alltid så lätt.


e.

1 kommentar:

  1. Det är i sådana stunder du ska tänka på Måånika. Hon som snart är 30 och gör allt annat än vad hon borde göra i den ålder hon är ;)

    SvaraRadera