präktigt pyssel.

Detta blir ju värsta bullmammebloggen.

Lediga dagar.
Igår myste jag mig genom morgonen som sagt och hade tänkt göra det hela till en mulen pysseldag.
Det blev en pysseldag men även en tur med syster och de två finaste tjejerna i världen på Ikea.
För det var tydligen inte bara jag som längtade efter jul.
Syster ville minsann kolla på lite julpynt på Ikea. Sagt och gjort.
Kom hem med ett sug efter att baka bullar då jag köpt en sjukt FUL men himlans bra bakduk.
Prima att knåda degar på.



Efter att fått smaka på Idas vaniljbullar förra veckan valde jag att göra det istället för kanelisar.
Jag brukar faktiskt mest baka för terapi och för att att min kära P blir så himla glad då han är ett sjukt kakmonster.

Så jag måste alltid tänka till lite extra om jag vill baka det alla andra bakar då min kära inte tål mjölkprotein.
Tyvärr är det en aningens klurigare än laktos. Laktosfritt funkar inte för mjölkprotein finns i det med serrni.
Men duktig som jag är bakade jag vaniljbullar med marsansås... HELT MJÖLKFRITT!
Det är lätt bara man vet vad man ska ersätta med. Byt bara ut all mjölk mot havremjölk (den passar bättre än soja till bakning då den är sötare) och byt allt smör mot mjölkfritt smör.
Det man inte kan är att köpa pulvermarsan, man får allt göra sin egen.. vilket inte heller var så svårt.
Tar bara lite mer tid.


Så det blev en riktig pysseldag.
Med bulldegen i bakgrunden ser ni lite fotofix i form av ramen och receptboks-fylla-i och en ny färsk ELLE... kom den mer passligt än till lediga dagar följt av nattpass?

Detta blev ju nästan lite väl präktigt.
Här får ni en sneak av vardagsrummet so far. Även detta utan lister.



Kreativiteten och pysslandet fortsatte idag. Då P och jag ALDRIG är lediga tillsammans i veckorna startade vi med en mysig frukost för att fira.


Sedan har dagen gått i studiorenoveringenstecken.
ÄNTLIGEN ska vi få en trea istället för vår tillfälliga tvåa.
Vi skiter fullkomligt i att måla om även om vi egentligen kanske vill det så innehar rum 3 en beigeton på väggarna, mycket neutral men kanske inte det vi HELST vill ha.
Men det kan göras om ett år eller två, det är ju fräscha väggar.
Någonstans känner vi att vi får begränsa oss, allt behöver inte göras NU. Faktiskt.

Sa  jag just det där?!?!!


Vi har fått in våra skrivbord och jag har just målat dem, ja det är sånt man kan roa sig med när man vänder dygnet och alla andra går och lägger sig.
Där inne blir det hårt.
Shabby på mitt vis.


e.

1 kommentar:

  1. Åh vad bullarna såg goda ut, bra jobbat där mer hemmagjord marsansås å grejer.. ;) Gött för er att ha fått ordning på tredje rummet också, ska bli spännande att se det hårda shabby-temat.. :o)
    PÖSS

    SvaraRadera