morgonstund.

Bjussade Hein och Elin på Pad Thai igår.
Ida anslöt toksnygg i håret lite senare.
Jag fick goa presenter:


Idag längtar jag vansinnigt efter jul. Det är liksom sånt mysväder.
Gick upp och smakade på en chokladkola, satte på Melody Gardot och la mig igen i sängen för att blogga.
Smaken av choklad på morgonen är alltid juligt. Antar att det är från den tiden då man åt chokladkalender på morgonen.
Vem ljuger jag för? "Från den tiden..." Jag köper fortfarande chokladkalender. Jag har aldrig ätit upp min på en gång som alla barn gör. Duktigt.

Galet mysigt ljus får vi numer i hallen av vår nya lampa.
Jag kan ligga på mattan under och bara njuta av den. Älskar den där lampan.




Nu fick ni även se en del av hallen och olistade golvet. Listerna åker inte på förrän färg/tapet har åkt på på de väggar som ska göras om.

Den här morgonen vände jag bra.
Jag drömde nämligen att P dog. Två gånger samma dröm som fortsatte. Har jag vaknat och somnat om brukar jag ALDRIG fortsätta på samma dröm. Det gjorde jag imorse. Åh fy ingen tyckte det var okej att fortfarande vara ledsen trots att det var IGÅR han dog. Jag skulle vara med på bröllop och le, inte fjanta mig så.
Fy.
Lite choklad och Gardot i sängen gjorde susen.
Plus att få höra att P lever.


e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar