skiftjobbaren i mig : 140224


Den senaste veckan har jag hittat tillbaka till mig själv.
Jag har ALDRIG varit så nöjd med att jobba helg som denna helg.
Jag är en skiftjobbare.
Eller så har jag helt enkelt ännu inte van mig vid raka veckor.
För nu när jag fick jobba både kväll och helg riktigt njöt jag.
Inte av de obekväma arbetstiderna, utan av resultatet av det, sovmorgon och två lediga vardagar.
Ledig måndag, finns det något skönare?
En perfekt ledig dag (om jag inte har något särskilt planerat) innehåller:
- vaknar i rimlig tid
- förmiddags/morgon träning
- chill i bastun efter träning
- kanske träffa nån kompis/kanske fotografera/kanske gå på stan heeelt själv
- pyssla
- hitta på överraskningar
- hinna klura ut nåt gott till middag
- gärna baka något litet

Ja listan kan ju göras lång, men det där med träning är det viktigaste på oplanerade lediga vardagar.
Så skönt.
Något annat skönt är dessa:


Till synes ett par vanliga grå mjukisbrallor.
Men nej de är liiite finare.
Med ett snyggt mönster i tyget och dragkedja ner mot fötterna.
Och så sköna.
H&M.


e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar