ett glas med boost : 140203




I dessa trötta- och för många förkyldatider vill jag tipsa om något enkelt och gott med massa boost i!

Hemmagjord lemonad/juice.
Mitt nya elixir.

Ta en stor hög valfria citrusfrukter.
Jag har i:
Grape/Blodgrape
Apelsin
Citron
Clementin
Lime
Ibland Sweeties

Jag tar det som finns hemma och pressar ur i min superbraiga juicepress.
En vanlig juicepress men den är elektrisk så när du pressar citrushalvan mot pressen snurrar den själv, man får ut så sjukt mycket mer av frukten!
Kostar endast 150 kr!
För er i Karlstad finns det bla på Coop Bergvik.

Medan du pressar alla frukter har du satt på en sockerlag på spisen.
En del socker två delar vatten sedan kan du själva bestämma hur mycket socker du önskar.
För er som inte äter socker funkar det utan, lite surare blir det, alt ha mindre av de surare citrusarna i eller kanske kan man göra en sockerlag på stevia eller liknande?
Jag vet inte.
På en liter har jag 1 dl socker, i mina ögon helt okej!

När du pressat klart silar du av kärnor och fruktkött.
Blanda i sockerlagen medan du smakar av.
Jag tycker den blir lite för skarp och späder ca 1/5 - 1/4 vatten.

Så sjukt gott till frukost.
Bra alternativ till er som köper juice, eller till er så är som mig och har fruktansvärt svår att dricka rent vatten det första du gör på morgonen.
Vet inte, har alltid varit sån, bara jag får ett glas av något annat kan jag ta vatten sen.
Knasigt.
Det funkar även med vatten bara lite citron/lime är droppat i, då går det ner.
Men nu har jag hittat min fina lemonad och tar helst ett glas fyllt med massa is och häller på lemonaden.
Den står sig ett par dagar i kylen, men den tar slut på ett ögonlock.

Tänk vad mycket vitamin och boost du ger kroppen genom detta!


Idag kom jag över en tröskel jag varit lite skraj för på jobbet.
Ett leende på det!


e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar