dofter och snöhår : 131211


Dofter är ju något jag expert på.
Så många dofter som bär på minnen.
Jag kan bli sjuk av. Jag kan sitta och lukta så jag glömmer andas när jag påminns om något starkt.
Julen är en explosion av dofter och minnen.
Varje år måste jag köpa juldoften Tranbär från Body Shop:


Det är jul.
I alla fall numer.
För sju år sedan luktade den Malta.
Bara Malta. 
Då jag fick den i julklapp och drog till Malta i tre månader i januari.
Visste påminner den fortfarande om Malta men jag har faktiskt jobbat in den hårt i december så den år nu både Malta och jul.
Blir det Ris ala Malta då?
(höhö)

Hur som helst ett mycket hett tips för fnasiga kroppar så här i vinter.



Idag blev håret vitt igen.
Julfin med snöhår och julröda läppar.
Dagens i-landsproblem är att min frisör går på gravidledigt snart.
Hon kan min vita färg bäst av alla. Det är inte alla som behärska vitfärg.
Hon är dessutom något alldeles extra vad det gäller kreativitet i kombo med noggrannhet och skicklighet.
Det säger alla som har fått sitt hår behandlat av henne.
Killar som tjejer.
Kul med människor som är så sjukt duktiga på det dom gör!


e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar