herr Timell och hans vägg : 131101


Jag är bara tvungen.
Herr Timell har gjort betongvägg i sitt inredningsprogram.
Ryktet nådde mig redan innan sändningen i tisdags.
Kunde inte jag fått visa och stoltsera med mina fejkbetongväggar?
Jag var före han.
Ville bara säga det.
Jag har även gjort mina på ett mycket enklare vis.
Sådeså.


Jag har inte mindre än TVÅ väggar.
En har funnits i TRE år, hörru herr Timell du är lite sen!


En är ljusare och en mörkare.
Det är helt enkelt grovkornigt spackel.
Slarvigt pålagt.
Jag har klickat i svartfärg i den mörka/flammiga väggen för att få en ruffare känsla.
För att det inte ska damma lackar man med mattlack ovanpå.
Klarrrrrt.
För att se herr Timells vägg, och det liiiite krångligare arbetet kika på tv4play.se
Så kan ni välja själva sen.


Visst, de ser lite olika ut, mina och herr Timells väggar.
Men inte sååå stor skillnad, och om hans var billig är det här halva priset och halva arbetet.
Fördelen med hans vägg är att man kan välja strukturen mer, från grovt till fint.

Jag är i alla fall himla nöjd med mina väggar, och att jag kom på det HELT själv.
Tsss.

Som ni vet är jag en sucker för grått och betong,
ja hela industriinredningstrenden.

e.




1 kommentar:

  1. Det där var snyggt! Vill också ha en "betongvägg" här hemma. Än så länge har vi rivit ner alla tapeter som fanns på en vägg i vardagsrummet och fått fram en putsad vägg. Får se om det behålls så eller inte med lite tidning och tapetsrester kvar på. Har även kikat lite på isländsk kalkfärg men ditt sätt var fasen snyggare.

    SvaraRadera