sover på moln : 131011


För ett tag sedan sov vi på golvet.
För ett tag sedan renoverade vi sovrummet.
Allt är inte helt färdigt, men sängen är klar.
Vi sover högt upp från golvet.
På en del av himlen.

Ibland går jag och lägger mig när P gör det även om jag är ledig dagen efter och han ska upp och jobba.
Jag skulle kunna vara vaken längre, men det är så fanatiskt skönt att lägga sig.
Bästa investeringen på länge.







Ja överraskande nog har vi valt grått som en av färgerna (som vi har typ ÖVERALLT) men det är en så himla bra och fin färg. 
Grått i kombination med vitt och trä, accentfärgen är grön.
Grönt kommer i form av grönska och kuddar.
Just nu gråa lurviga filtar som överkast, kan bytas ut mot grönt till våren kanske.
Det är det som är så fint med accentfärger, de kan bytas ut.

Hela sängen är egen design och eget byggd.

Om vi börjar med sänggaveln så består den av två Billy hyllor bakom för förvaring, en spånskiva framför som vi tapetserat i samma som fondväggen.
Ovan sänggaveln finns en hylla jag pyntat med andras och egna tavlor.
Bland annat en Ileby på mig själv och den här:

Så fint med tavlor med "3D" format, där man får plats med saker i!
Även vår vän noshörningen bor på hyllan.
Han är ju grå, så han får vara med.

Själva sängramen består av IKEAS nya köksskåpssystem METOD och ett regelverk som P krånglat ihop.
Köksskåpen utgör sidorna av sängen och det är där vi valt tre olika träslag/färger för att det ska "hända" något mer än vitt/grått osv.
I framtiden hade vi tänkt att luckorna ska få handtag i olika former och ålder, vi har bara inte hittat så många än.
I fotändan finns två vita luckor, där kan man mosa in extra täcken och kuddar under sängen.
Framför sängen har vi ställt två bänkar som man kan sitta på när man ska dra på en strumpa.
Sängen är så hög att man liksom inte sätter sig där och drar på en strumpa.
Sängen är utan täcken och bäddmadrass 80 cm (!) hög, såååå skönt och mysigt!
Samt att vi lämnat 160 cm bredd och köpte nu 180 cm bredd, lite därför vi var tvungna att byta ram, och då gjorde vi helt enkelt om, ja ALLT.

Ja det var väl det hela.


Det bästa när man är ledig är att ligga och dra sig där uppe, bland molnen.



e.







1 kommentar:

  1. Så grymt snyggt!! Du skulle ju lätt kunna jobb med homestyling och inredning. Jättefint.

    Och här är min blogg förresten :-) har testat ett tag nu och tro nog att jag kommer att fortsätta. Så ska försöka hitta några vettiga foton, sedan tar jag tacksamt emot hjälpen du erbjöd med mall och design... Kram!

    SvaraRadera