mellis : 131023


Det blir en hel del snack om träning nu.
Det är för att jag som jag tidigare skrivit har ett skönt flow nu, trots ömmande knän.
(Ja jag måste ringa och fortsätta utredningen med dem).

Hur som helst.
Ett litet tips på mättande mellis efter träning.
Som idag, hade redan ätit lunch och skulle inte äta middag förrän om några timmar.
En mättande smoothie och skinka/ost/korv är perfekt!


Det finns tusen olika sätt att göra smoothies.
Spenat och avocado är nyttigt och gott att ha i, men jag har det tyvärr inte alltid hemma.
Något jag nästan ALLITD har hemma är följande ingredienser:

Ägg
Lätt kvarg/Turkisk yoghurt
Frysta bär

Med dessa tre kommer du långt.

Tina lätt några frysta bär
(idag blev det blåbär/björnbär fyllda med vitaminer)
Mixa slätt
Knäck i ett ägg
(extra protein)
Sötsätt med en halv/hel banan alt lite lite flytande honung
(jag tycker det blir för surt utan lite sötma, banan är supert efter träning både protein och kolhydrater som inte är farligt)
Mixa ihop
Klicka i kvarg/yoghurt
(lätt kvarg mättar trots lite fett samt att du får i dig ännu mer protein efter ett hårt pass)
Slut mixa och servera!

Ett stort glas och några påläggsskivor till och du har ett perfekt mellis!


Idag var jag inne och jobbade extra, 8-12 som följdes av träning.
Hemma innan fyra tränad och klar!
Va?
Tänk att få arbeta så jämt, helst för en heltidslön.
Dock skulle man får arbeta alla dagar i veckan plus lite till.
Jag gillar som det är nu ändå.
Intensiva långa pass och gärna under ett par veckor för att sedan ha ett par veckor med något enstaka pass i.
Perfekt, enda minuset är att som timanställd faller det in på VARENDA HELG!

Denna helg är jag L E D I  G.
För första gången på NIO veckor.
I know, insane, men så är det och således slår jag och P på stort.
Eftersom han jobbar raka veckor inser ni kanske hur mycket tid vi fått ihop.
Så en helg i Sthlm med en natt på hotell där vi slagit på trumman och köpte "romance paket" med frukost på sängen och grejer!
Cheeeezy!
Andra natten blir som det oftast blir i Sthlm hos kusin.
Som jag längtar vansinnigt efter.
Det blir fint.


e.



psssst....
Lady Gaga – Do What U Want

nytt från Lady G.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar