over and done med tentor : 130210

 
I wanna scream and shout and let it all out!
 
Precis så kände jag i fredags.
Jag skakade när den sista tentan med resultat delades ut.
När jag såg att poängen nått ÖVER godkänt gränsen, ja då ville jag bara skrika och hoppa!
Jag vet att många inte tror mig när jag tvekar efter att ha skrivit en tenta, men denna tenta var jag  VERKLIGEN oroad.
 
Fick alltså tillbaka den sista och största tentan.
Jag har med andra ord klarat ALLA tentor på anestesiutbildningen.
Så jäkla grym.
 
Nu kan jag lägga allt fokus på vårterminen. På att blir färdig och hantera det här yrket.
Vilket är en gåta för mig i nuläget.
Hur ska det gå?
 
Jag har blivit lämnad på salen ensam någon gång nu.
Hallå? Mattias du får inte GÅ. Så går det några minuter.
Ja jo. Jag är själv och han är inte där.
Det kanske går ändå?
Detta har bara hänt vid mindre anestesier so far, men ändå.
 
 
 
I fredags firade jag, Anna och Susanne att höstterminen var över.
På riktigt, den är över.
Jag kan inte förså att jag klarat den. Att 100% studier med 50% nattjobb gick ihop.
Att min kropp inte rasat sammn totalt även om den genomgått ett ordentligt förfall.
Jag kan inte förstå att det är ÖVER.
Vi skålade i bubbel, gick ut och åt och sedan vart inget som vi tänkt oss men jag hade då en sjukt kul kväll!
 
 
Ikväll ska jag gästspela på Ortopeden.
På ett sätt lite skönt att komma dit man KAN sitt jobb men också kännns det som evigheter sen och att jag inte kan en det längre.
 
e.
 
 
psssst om fyra dagar fyller jag år :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar