last night : 130117


Sista timmen av mitt sista nattpass på ortopeden.
I alla fall som schemalagd tillsvidareanställd.
I alla fall till och med sommaren.


Sedan får livet se var vägen går.
Jag har redan några extra helgpass inbokade.
Men annars inget. Annars tomt på Ortopeden.
Slut.


Det kan hända att det är denna morgon en era på Ortopeden tar slut.
Kanske kommer jag tillbaka i sommar.
Som vanligt en gnutta sentimental men inte allt för mycket eftersom det inte är på ”riktigt” än.
Jag har faktiskt inget annat jobb än och jag kommer som sagt jobba extra under våren.
Något som ska bli skönt med detta avslut är att mitt nattschema är slut.
Jag har inget emot att jobba nätter, men inte ENBART.
Emellan åt under denna nattjobbar och plugg höst har jag insett att bara jobba natt är inget för mig.
Det ska bli enormt skönt att kunna ägna sig helhjärtat åt praktik och plugg.
Vetskapen att den här höstterminen är över är en enorm lättnad, lätt den tuffaste terminen i mitt liv.
Hade jag vetat hur det hade sett ut framför mig när jag tackade ja den första september, ja då hade jag nog aldrig tackat ja. Så jag är glad för att jag inget visste, för den här utbildningen vill jag INTE gå miste om bara för att det var lite tufft.
Höstterminen tar här med officiellt slut och det firar jag med att åka till Stockholm ikväll och svira med kusin.
För denna helgen finns det INGET jag kan göra.
INGENTING!
Det är första helgen sen…. ?!? Who knows?
En helg mellan terminerna och den kommande praktiken som ska blir sjukt spännande!


e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar