Mitt Dalarna : 120621






Ikväll åker vi hit.
Till mitt barndoms- och ungdomsdalarna.

Här har jag lekt på höskullen, ramlat ned och slagit huvudet i betongen, här har jag lärt mig vad ladugård luktar och hur höns matas och rymmer.

Där i sjön vi badat näck, tvättat håret med kamomill för att håret skulle bli ljusare, haft midsommarfester, dansat i lador och kysst varandra utan hämningar. Här i Dalarna har jag utvecklat min ungdom. Förälskat och förkovrat mig.

Vi har åkt bil med Yazoo på högsta volym mellan åkrarna, dansat Grand och Trädgårn skakigt. Ätit varmkorv med dill.

Dalarna ligger mig varmt om hjärtat. Jag hade lyckan att få en extra syster i och med min kusin. Vi delade flera veckor om somrarna tillsammans.

Jag kan sakna den tiden så det gör ont i mig.

Även om just den tiden är förbi så har jag så mycket kvar av Dalarna.

Vänner, släkt och bäst av allt, Sofie.


e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar