Dalkulla : 120625

En vansinnigt treflig midsommar har nu bytts ut mot ett vansinnigt regnande.


Midsommaraftonen firades med kusiner, mostrar och morbröder.
Långbord och lekar. 
Ja allt enligt konstens alla regler.

På en plats som förmodligen är en ev de vackraste i Svealand.


Vägen ner till sjön från huset. 
Här jag mina barnsben sprungit. Här vill jag aldrig sluta gå.
Här vore fint att göra något stort.


Den nya fina stora altanen som vätter mot sjön.
Tråkig utsikt med andra ord.


Japp där ligger det. Ett stenkast från sjön.







Det finns två hus på gården. 
Denna trappa leder in till gamla stugan.
Det är egentligen det huset som är ursprungshuset och det är som himla fint att det står kvar!
Här inne dukas det alltid till långbord.


Vi åkte till Jernhandeln och köpte en bit rep.







Midsommardagen var det dags för firande av midsommar fast dagen efter med dalakamrater.
Knytis för att få ihop ännu ett midsommarbord och ännu fler lekar, mygg och skratt.




Vi var ännu i ett hus som hade ett läge att dö för. 
Helt nybyggt och så sjukt fint.


Jag är ingen rökare. What so ever.
Typ.
Men om det vankas cigarr är jag inte sen att delta.
Inte heller om Montecristo kommer fram.
Som denna kväll.





På den där lilla parkbänken hade vi de roligaste stunderna på festen.
Jag skratta så magen fick sig en ordentlig omgång.
Något med Montecriston var det allt.
Som vi skrattade.

Tack Ola för alla Montecristo!

När solen var på väg upp vid 4 snåret knoppade vi in och sov halva dagen.

Tack alla för denna underbara helg!



e.


1 kommentar:

  1. Vad härligt det ser ut! Jättefina bilder.. :) Du röker cigarr och jag röker pipa på fyllan alltså..? Haha

    SvaraRadera