Sveriges flagga i hövve : 120411



Inför USA känner jag att jag inte har råd att både färga och klippa mig.
Tänkte att jag bara klipper mig och gör något jag aldrig gör.
Bleker själv.

Nu har Schwarzkopf kommit med en ny färg.
Platina Silver Blonde.
Jag slog slag i saken och färgade min utväxt.

Jag har ju vittblont hår åt det kalla hållet som jag ÄLSKAR.
Vägrar gula toner.
När mitt hår växer går jag och putsar det och då kommer min lilla utväxt fram, och det är faktiskt en snygg skiftning mot det andra då jag är ljustblont i botten.
Men efter ett tag bli det för mycket av den varan och då brukar jag som sagt gå till frissan.



Mörkaste partierna finns dock i nacken.
Men med tanke på mn redan ljusaton borde en blondering som ska bleka upp 7 nyanser inte vara några problem,


Gult gult gult.
Lät det värka typ 30 min över tiden då det fortfarande såg gult ut.
Det sista man har i är som en silverinpackning.
Jag försökte undvika det redan färgade håret (topparna) då det suger åt sig mest, men det är svårt när håret är halvblött och inpackningen flyter runt.

Så ja mina toppar blev lila och resten gullefjungult.
Sveriges flagga i en mildare ton.



Även om jag nu händan efter oftast kommer gå till frisören och göra detta så ska jag ge det en chans med silverschampo några dagar.
Matrix So Silver är stans bästa silver schampo, så svik mig inte nu!
Hellre lila än gult faktiskt.

Det jag dock undrar är hur någon "vanligt" blond ska kunna få ett uns av vad förpackningen lovar?



e.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar