en sådär måndag du vill glömma : 120312



Jobbhelgen flöt på fint. När man jobbar hela helgen och även gör måndag morgon brukar det vara såå skönt. Man får halvera antalet patienter man ansvarar för och man känner dom utan och innan.

Denna måndag kände jag alla utan och innan. 
Jag hade fem istället för tio patienter.
Trots detta hade jag mer att göra än på hela helgen, sammanlagt.

Nog för att vi drog i gång duschprojektet allan men hade det inte varit för VISSA inkompetenta personer så hade denna dag flutit på som resterande dagar.

Efter långhelgsjobb är man trött och sliten, tålamodet är redan tänjt på till sin yttersta gräns och det ska inte mycket till för att få bägaren att rinna över.
Ni som känner mig privat tänker kanske att "speciellt du med ditt korta tålamod". Saken är den att så fort jag går in i jobb rollen har jag ett helt annat tålamod, jag har försökt ta med mig det hem, men det liksom stannar i sjuksköterskerollen.
På den tiden då jag arbetade med min mor fick hon alltid höra hur lugn jag var och vilket tålamod jag hade. Hon trodde aldrig det var mig de pratade om.

Saksamma.
Åter till dennna dag.
Jag var som en femåring innuti.
I mitt huvud stod jag och hoppade och sparkade och skrek.
Helst luftboxades jag lite också.

Stor ursäkt till mina kollegor som fick ta mitt gnäll när jag fick mina andningshål.


Ungefär som den här katten kände jag mig



Om man tänker att katten är lite less på sin matte och kör den här posen i en suck.


På måndagar när man jobbat långhelg finns en oskriven lag om att det är okej att gå hem ganska snart när man rapporterat över till kvällen.

Men nej nej, givetvis skulle jag och mina lika trötta helg kompanjon få pricken över iet med ett stort lass att ta hand om innan hemgång.

Tack och bock.


Väl hemma ville jag mest dra något gammalt över mig, MEN solen var ju helt galet skön mot min hud.
Promenad och fick värsta fräscha salladisen efter det och humöret is back!
Man kan ju ändå inte annat än skratta åt det.



Karlstad, jag älsker däj!


Se bort alla som har fobi för kolhydrater, den här salladen blir vad den är just på grund av den ugnsbakade potatisen.


Till helgen ska vi ÄNTLIGEN ta tag i en av väggarna kring bordet vi byggt in i väggen.
Vi ska lära oss kakla, its gonna be lovely.. ja kanske inte att kakla men efter!

Igår kom jag på vad för nåt jag vill ha på den andra sidan väggen.
Mattsvart målat på detta sätt:

Hur målar man så utan att få pizzeriavägg?
Det ser liksom ut som vattenfärg på ett papper.
Fint fint fint.



e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar