datårkrångel : 120206.




Det är så att jag har över tusen bilder att redigera.
Ett jobb jag vill ha klart snart.
Det finns ett brudpar som väntar.

Så skulle jag börja igår då.
Började på Ps dator då jag vet att min segat till sig enormt.
Men hans PS var ju helt kajko och gav mig inte alla funktioner jag behövde.
Så jag återvände till min dator.

Om vi säger så här.
Imorse tog det en omstart och sedan 20 min efter det att få upp EN bild i prewiev läge.
Då ska vi inte prata om när det var dags att arbeta i PS.

O M G.

Ilandsproblem kanske men datorn är en lika stordel av mitt jobb som kameran.
Utan det ena funkar inte det andra liksom.

Jag dör en smula med tanken på att en ny dator inte finns inom räckhåll med tanke på sparandet till USA.
Ska jag köpa en ny ska det bli en stationär och en Mac som är bättre att arbeta med bilder i.
Det ultimata för en fotograf helt enkelt.
Mitt externa minne är fullt så ett nytt sådant och tömma datorn på lite bilder kanske skulle underlätta men hur det än är behövs en mer fotografutformad dator.

Nu står inte den där iMacen som ni ser på bilden på mitt skrivbord.
Det tycker jag är mycket konstigt.

Har du runt 15 000 kr att låna eller rent av GE mig?


e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar