spontanbesök.



I helgen kom kusin på spontanbesök. Himla trevligt.
Vi käkade finkött i dagarna och drack vin i dagarna två.
Lördagen var våra ben danssugna, men när vi kom ut var vi inte alls lika sugna på köerna.
Så vi gjorde två tappra besök på två ställen innan vi gav upp för kebaben.
Bäst var det förstås hemma när vi lyxade med äkta bubblor som Sofie hade med sig.
Mer spontanbesök åt folket.

Igår klippte jag mig. Nu är det snor kort.
Som en grabb nästan.
Ska bara vänja mig innan ni får en bild. Närå så kort är det inte.
Men just är jag nattjobbs osnygg och inget varmvatten hemma.

Har påbörjat nattvecka två av två.
Ville prova mer än en veckas nattjobb i stöten som jag brukar.
Det får nog räcka med en vecka framöver även om det funkar fint detta också.

Jag gillar att jag har mix schema.
Visst klagar man över det ibland då nackdelen är storhelger och vissa fina dagar då andra är lediga när man själv vill vara det.
Fördelarna är desto fler.
Ledigt mitt i veckan, igår var jag på stan hela dagen och shoppade HUUUUR lugnt som helst.
Få sovmorgon då och då.
Att får variera mellan dag kväll natt innebär att man får helt olika typer av arbetsdagar med olika tyngd på arbetet.
Är det lugna nätter blir nattveckor mer som ett avbrott från de hektiska dagpassen då allt händer, vilket å andra sidan också är KUL men inte varhje dag.
Just därför gillar jag att mixa.

Som en godispåse, man får lite av varje.
Plus att när man jobbar natt får man mer ledig tid i schemat.

Det är bara att tänka på fördelarna när nackdelarna dyker upp!


e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar