Trivsel : 120111


När man är sjuksköterska och inte jobbat hundra år finns som en oskriven lag att man ska prova olika ställen innan man fastnar.
Jag känner en press att jag "måste" byta plats. Saken är den att jag stortrivs. Jobbiga dagar vägs upp av dagar då vi skrattar och har hur kul som helst. Jag känner mig trygg och vill helst inte flytta på mig. Jag tycker det är en bra arbetsplats med högt i tak och lite hit och dit med vissa saker, men det är lite charmen med det hela.
Perfekt att ha en trygg arbetsplats som grund i min karriär och kunna svaja runt på sidan med mitt mer otrygga yrke, forograferandet. Just nu känns detta ypperligt. Ska försöka ignorera alla åsikter och oskrivna lagar och verkligen känna vad JAG vill. Vill jag inte om ett tag tar jag det då. Nu trivs jag och det är viktigast!

Nya arbetsskor har jag införskaffat som ni ser på bilden. Sköna, billigare easytone reebook byter ut mina dyra MBT ett tag. Lite snyggare också om man nu bryr sig om det när man går klädd i pyjamas hela dagen på jobbet!

Ligger och njuter av en skön känsla efter ett grymt spinningpass!

e.

1 kommentar:

  1. Helt rätt! Dum oskriven lag, måste ju vara bra med längre erfarenhet också. Och en arbetsplats man trivs på ar ju inte bara att byta bort. På soc är det många som tycker ca 5 år på varje ställe är lagom, spec i borjan... bäst är väl som sagt att göra som man känner!

    SvaraRadera