le bag : 120121


Just nu känns min kameraväska ganska komplett. Bortsett från att mitt kamerahus inte är en fullformatare.


Jag införskaffade nyligen i en ny väska för att få med mig allt på plåtningarna.

Jag vill ha en smidig enkel väska. Tänkte beställa en. Var ändå och kikade lite för att veta vad jag skulle beställa. Så fanns den där. Liten och nätt för att få plats med fyra objektiv, ett hus med litet objektiv på samt diverse tillbehör som sladdar osv. Med nöd och näppe får jag i blixten i sidofacket.

Ett märke jag aldrig sett förut så blixten får vara den avgörande faktorn för kvalitet eller inte. Håller väskan med blixten i är det kvalitet.


Märket är Limited Label och hittade den på SIBA för billiga 399 :-



Medan jag packade i min väskan funderade jag var mitt 50 mm objektiv tagit vägen.

Det slutade fungera på min 7D efter Thailand förra vintern. Konstigt. Inget hade hänt. Jag hade bara använt 50 mm på min gamla 350D som fick följa med som backpacker kamera i Thailand. När jag kom hem funkade objektivet bara på 350D kameran och på 7D tog man en bild så sa den ERROR.

Hittade åter mitt 50 mm nu och provade det igen på 7Dn.

Klick klick klick. En massa bilder gick den igång på.

Om den håller eller inte får tiden utvisa.


e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar