vill du gifta dig med mig?

Det var ju så att denna helgen var jag långledig.
Jag och P hade sedan länge bestämt att hitta på något.
Vi firar ändå 4 år i slutet av denna månad.
Tillslut fick det bli Varberg med asiatiskt spa och en tur till Ullared tätt följt med en visit hos Anna och Emil i Värnamo.
En sydsvenskroadtrip helt enkelt.

Det fanns en aning i min magkänsla att denna helg skulle kunna bli mer än en mysig tripp.
Försökte mota bort den för att slippa bli besviken.

Vi startade med Varberg och Spa.
Vattenmassage och varma källor kombinerat med olika bastubad och kallvattendopp.
Vi avslutade med en lugn stund bland hängmattorna.
P var mycket envis om att jag INTE skulle vänta in honom utanför toaletterna utan vi skulle ses vid hängmattorna.

Jag satte mig och njöt av utsikten över Varbergsfästning och lugnet.
Så skönt efter att ha sovit typ 10 timmar på 3 dagar.

Tanken slog mig att det tog tid för P. Hoppet fladdrade till.
Plötsligt stod P på knä framför hängmattan med en ros och och blingblingfejkring och frågade:
Vill du gifta dig med mig?

Såklart jag VILL!!!!!!!


Det där med ringen.
Vi har pratat om hur vi vill ha våra ringar. Han vet mycket väl att klassiska ringar inte är min grej.
Den senaste tiden har jag sett många fina ÄKTA klassiska ringar på andra. De är fina på dom men dom är inte jag, inte VI.
Så P gjorde en kul grej av det och köpte en så oäkta ring det bara gick och som absolut inte är min smak bara för att ha något tills vi valt ut tillsammans.
Så snart vi gjort det och fått dom ska jag visa er vad jag trivs i.


I vårt spapaket ingick trerättersmiddag och det passade ju de ny förlovade fint!
Vi fick olika mat då min skrutt är allergiker.
Jag njöt av hälleflundra och han spädgris.



Grädden på moset var ju pannacottan till dessert.
Dessutom kände jag mig som en pannacotta efter spa och frieri.
Len, lite dallrig och söt.


Även om ringen inte är min stil vill jag ha den på mig tills vi får våra. Så jag bär den så här!


Å vad jag älskar min P!
Såklart min magkänsla var rätt, för P gör mig aldrig besviken!

11.11.11

(dessutom är jag lite av sucker för siffran 11)

Å ni som undrar om när vi ska gifta oss:
Vi har INTE någon ettårs regel.
Först ska vi fixa det sista i lägeheten, sen ska vi på tripp till staterna... SEN KANSKE vi kan börja tänka på att spara till det!
Time will tell.



e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar