min väg.

Jag är i en sjuk formsvacka.
Om det har med rödaveckan kan jag inte utesluta.
Men en svacka är det hur jag än vänder på det.

Det här med att läsa vidare har varit en självklarhet för mig under studietiden.
Det kändes inte lika självklart när jag väl började jobba.
Jag började inse att det fanns ett annat sätt att forma arbetslivet på.
Trots min egna insikt får andra mig att tveka på min insikt.

Alla de andra som läser vidare.
Som söker sig vidare.
Men tänker jag ett steg längre så går deras steg vidare inom samma karriär.
Jag har två karriärer.
Det gör skillnad.
Just därför måste jag sluta jämföra mig, sluta pressa mig själv och lita på min insikt.

Just nu påverkar formsvackan även arbetslivet.
Men ikväll insåg ÅTERIGEN vad min plan är när jag började arbeta i det digitala mörkrummet.
Det är inte lätt med ett 100% jobb men det går.
Jag ska bara börja planera bättre.
För jag vill ha två karriärer.
Annars tröttnar jag.

Om jag har lärt mig något under 27 år är det att jag är rastlös.
Något så fruktansvärt. Dock tror jag att har jag två jobb kan jag stanna på båda ett tag för då göder det ena det andra och vice verca.

För egentligen vill jag stanna, för att hantera min rastlöshet och så hatar jag uppbrott för jag är så sentimental... vilket motsäger raslösheten.

Knas.

Men ikväll fick jag upp svackan lite med att tänka till och försöka fokusera på MITT och skita i alla andra!




e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar