mera mat.

 



Som många andra idag vaknade jag i tid. Var till en början en dålig flickvän och petade på min sambo att nu går vi upp! Det ville inte han. Så jag bytte till den goda flickvännen och gick upp själv.
Bakade scones, gjorde te och tände lite ljus innan jag sedan återigen väckte min kära.
Nu skulle han faktiskt upp eftersom det var städdag i huset.



Kratta löv, köra till tippen och sådär. Gick rätt fort och vi avslutade med att grille lite körv.
Jag gillar verkligen att vi är en sådan lite förening. Vi hushåller om trappstäd/gräsklippning/snöskottning själva. Man kan se det negativt som jobbigt men positivt som att man träffar sina grannar och man får det som en vana det där tråkiga som kommer om man någon gång skaffar hus.

Jag tror benhårt på att jag fått P genom att ta vägen genom hans mage.
Idag provade jag något nytt och göttit.
Potatisbakelser till köttet som ser bränt ut på denna bild men så var icke fallet.
Mmmm iden till potatisen fick jag för några månader sedan då jag fick lunch på CCC och en underbar poatatisbakelse i form av en muffin dukades upp. Jag lyckades rätt bra med min variant.

Finriven potatis, riven chevrette, äggula, dragon och salt och peppar.
Jag ser fram emot nästa gång då ska jag ploppa i lite  "vanlig" chévre också!



Smaka denna nyhet och dö för ett par sekunder.
Himmel.

 
 

e.

1 kommentar:

  1. per.olof.johansson@karlstad.se2 november 2011 kl. 03:35

    Den nya layouten blev ju riktigt snygg!

    Pappa

    SvaraRadera